VR: Lær at skabe og designe i Virtual Reality

BUFX TEC
Stæhr Johansens Vej 7
Frederiksberg

Lær at være kreativ og designe i VR med den nyeste virtual reality teknologi.

I dette forløb afprøver og bruger eleverne rigtige virtual reality headsets og den nyeste teknologi, hvor de med hænderne kan bruge forskellige værktøjer til at skabe digitalt i 3D.

De vil lære at bruge forskellige programmer og værktøjer, så de kan skabe og designe ’inde i et VR-miljø’. Dette skaber nye muligheder for, hvordan man kan arbejde med design og æstetik.

Eleverne vil arbejde i mindre grupper, hvor de på skift i gruppen bruger headsettet og de andre følger med i, hvad der sker i den virtuelle verden på en tilknyttet skærm.

Faglige mål:

Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, Håndværk og design.

Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”

Håndværk og Design: Primært kompetenceområde: ”Design”

Mål:

Eleverne lærer at:

• Kende og bruge redskaber til æstetisk produktion og design i VR
  • Eleverne kan skabe og designe æstetiske oplevelse med virkemidler i VR.

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Forløbet understøtter inden for STEM:

• Technology: Eleverne arbejder med teknologi
  • Engineering: Eleverne arbejder systematisk fra idé til færdigt produkt med henblik på slutbrugeren.

Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.

Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.

BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.