Vores rettigheder

Børns Vilkår
Trekronergade 26
Valby

Book en gratis workshop. Workshoppen udbydes i samarbejde med Københavns Kommune. Vær opmærksom på at workshoppen skal afholdes i 2024.

Vores Rettigheder er en undervisningsworkshop til 4.-10. klasse der stiller skarpt på børn og unges rettigheder med henblik på at styrke elevernes viden og handlemuligheder i forhold til udvalgte artikler i Børnekonventionen.

Workshoppen er udviklet i samarbejde med Københavns Kommune som en del af kommunens indsats til forebyggelse af negativ social kontrol. Udviklingen af workshoppen er endvidere udviklet med støtte fra Styrelsen for International Rekruttering og Integration.

Workshoppen tilbydes uden omkostninger til 4. – 10. klasser på folke-, fri-og privatskoler i Københavns Kommune, der ønsker at arbejde forebyggende med begrænsende normer og negativ social kontrol gennem en faglig relevant undervisningsindsats om børn og unges rettigheder.

Der er et begrænset antal gratis workshops til rådighed, og reservationen af workshops sker efter ”først – til – mølle-princippet”