SKAB REKLAMEFILM

Gothersgade 55
København

780,00 kr.

I dette forløb skal eleverne producere reklamefilm, der målrettet anvender filmiske virkemidler for at få en bestemt målgruppe til at købe et produkt.

Vi støder på reklamevideoer overalt i vores dagligdag. I biografen, i gadebilledet, på internettet – og ikke mindst på de sociale medier.

Under forløbet skal eleverne sammen med deres filmhold producere reklamefilm til en given medieplatform. Hjemme på skolen ser og analyserer I udvalgte reklamefilm, og eleverne samarbejder på filmhold om at udvikle en idé til deres egen reklamefilm, hvor de forholder sig til reklamens målgruppe, virkemidler, budskab, platform og etik.

Til forberedelsen anvendes vores undervisningsmateriale, som du finder et link til nederst på denne side.

Selve forløbet i FILM-X studierne indledes i vores biograf. Her ser vi eksempler på både klassiske reklamefilm, der tydeligt præsenterer et produkt med et tydeligt budskab, og influenser videoer, hvor reklamen er mere skjult og produkter vises frem af fx youtubere, som unge opbygger en tillidsfuld relation til over tid.

Herefter har eleverne et par timer til at producere deres egen reklamefilm ud fra den idé, de har forberedt hjemme på skolen. De to FILM-X undervisere kommer med inputs og hjælper med alt fra teknik til mere avanceret brug af virkemidler.

Forløbet afsluttes med filmvisning og evaluering i biografen.