Natten er lavet af glas - Ungdomsforestilling om spirende seksualitet og digitale krænkelser

Teater ZeBU
Øresundsvej 4-6
København S

Ungdommelig kådhed, spirende seksualitet og tilfældigheder til en fest vender op og ned på Najas liv. Fra vellidt pige i 9.A til stjerneluder.

Ungdommelig kådhed, spirende seksualitet og tilfældigheder til en fest vender op og ned på Najas liv. Den ene dag vellidt pige i 9.A, den næste dag stjerneluder. Det startede mandag morgen i klassen midt under et oplæg om Krystalnatten i 1938.

Jeg kigger op mod himlen. Natten er lavet af glas. Glas som krakelerer i mørket. Det er også, fordi jeg tog de bukser på. Dem med stjernerne. Hvis ikke jeg havde haft dem på, så havde Lucas aldrig lavet den stjernerøvssnap. Hvis bare jeg havde fået mit første kys af Jonas og ikke af Rasmus, så var rygterne nok ikke startet. Og så havde jeg aldrig holdt den fest. Hvis ikke det var for den fest, var Jonas måske stadig min kæreste? Nu har han anmeldt mig for vold.

Forestillingen præsenterer gråzonerne i digitale krænkelser og stiller eleverne spørgsmålet: Hvor går grænsen? De sensationelle historier fra SoMe sladderspalter som klart er over stregen er lette at dømme ude. Men komplekse situationer, ikke direkte ulovlige, men lige på vippen og lidt for genkendelige - de er ikke så nemme at bedømme. Tidens teenagere er måske nok digitalt indfødte, men også digitalt udsatte. Tilfældigheder kan få store konsekvenser, når hele verden kigger med. Efter forestillingen tilbydes aftertalk med skuespillerne.

Et gæstespil af Teatret st. tv.

OBS: Book jeres billetter på mail: nicole@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal elever og lærere og en ønsket tid/dato, samt om der ønskes aftertalk med skuespillere.