LAV GYSERFILM

Gothersgade 55
København

780,00 kr.

Eleverne samarbejder om at skabe deres egne gyserfilm med refleksion omkring gyserfilmens effektive virkemidler.

Hjemme på skolen arbejder I med at analysere virkemidlerne i udvalgte klip fra gyserfilm. Derudover arbejder eleverne i filmhold med at udvikle en gyserfortælling, og de overvejer virkemidler som effektlyde, musik, kostumer og rekvisitter.

Underforberedelsen anvendes vores undervisningsmateriale, som du finder et link til nederst på denne side.

Selve forløbet i FILM-X starter med et undervisningsoplæg i vores biograf. Her viser jeres to guider klassen gode filmeksempler indenfor gysergenren. Eleverne er med til at sætte ord på, hvilke virkemidler og temaer, der er særlige for gyser-genren.

Efterfølgende skal eleverne producere deres egne gyserfilm i FILM-X studierne. Under filmoptagelserne opbygges en uhyggelig historie, og der arbejdes med skuespil, scenografi. Filmholdene klipper filmen og tilføjer her effektlyde, musik og indklipsbilleder, som intensiverer spændingen i deres film.

Vi runder forløbet af med en fælles filmvisning og ser på, hvilke virkemidler eleverne har brugt for at fremkalde den rette stemning.