INDRE GRÆNSER

Afholdes på Skolen

Elever får hjælp til at skabe deres egne tanker om hvordan vi mærke og udtrykke vores grænser.

I forløbet INDRE GRÆNSER kigger vi nærmere på hvad det egentligt er det her med indre grænser; det der handler om hvad der føles okay og hvad der ikke føles okay.

Sammen undersøger vi hvordan vi mærker grænser, hvordan vi udtrykker dem, hvordan de spiller en rolle i vores venskaber og fællesskaber og hvordan de nogle gange kan forandre sig gennem tiden.

Forløbet kan bookes til klassetrin 6-10 og variere herefter. På vores undervisningsplatform vil I finde:

• Introduktion ti ideen om indre grænser.
  • 32 små inspirationsvideoer,
  • guides til at undersøge ideen om grænser gennem litteratur,
  • og guides til at skabe både lydskuespil og små film om begrebet grænser.

Vi lægger stor vægt på at støtte eleverne i at skabe deres egne tanker om det begreb de arbejder med og at skabe plads til at eleverne kan undersøge de livsverdener, der er relevante for netop dem.

Vi kommer som udgangspunkt én psykolog og én psykologistuderende på besøg.

Vi glæder os til at undersøge livet og ideen om indre grænser sammen med jer!