Gå på line - Kærlig fortælling om livet, der går sin gang

Teater ZeBU
Øresundsvej 4-6
København S

40,00 kr.

En rørende fortælling om Emma og morfar. Emma besøger sin morfar hver eneste sommer. Sådan er det hvert år, men netop i år er alt ikke, som det plejer.
Fag

”Gå på line” er en rørende fortælling om Emma og hendes morfar. Emma besøger sin morfar hver eneste sommer. Det har hun gjort, lige siden hun lå i sin mors mave. Hun tager toget og bliver hentet på stationen. Sådan er det hvert år, men netop i år er alt ikke, som det plejer. Selvom den ternede dug stadig ligger på bordet, og træerne i haven står, hvor de plejer. Både dem man må klatre i, og dem man ikke må. Forestillingen handler om, at livet går sin gang, men også stopper - om, hvor svært det kan være at se realiteterne i øjnene og sige tingene ligeud.

Ved at opleve forestillingen introduceres eleverne nænsomt for det svære tema omkring døden og kærligheden, der går hånd i hånd. Det er smertefuldt, når én man elsker bliver alvorligt syg eller dør. De pårørende og efterladte kan få en oplevelse af, at livet går i stykker. Mange vil dog opleve, at sorgen over tid kommer til at blive en del af livet. Eleverne oplever vigtigheden af sammen med andre at mindes dem, vi elsker og savner.

OBS: Book jeres billetter på mail: stephanie@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal og en ønsket tid/dato.