Fortæl, syng, dans

På jeres skole

En workshop og et crossover mellem fortælling & dansk, sang & musik og dans/moves. Vores relevans for jer er samspillet mellem ord, musik og bevægelse.
Fag

Vores forløb i jeres klasse består af to besøg a' 90 minutter. De to besøg afvikles med et par dages mellemrum, så I kan nå at forberede jer lidt ind imellem vores besøg

1. besøg. Vi lærer hinanden at kende - vi synger, laver sanglege og fortæller historier. Efter en pause digter vi en historie i dialog med børnene efter metoden: kreativ dialogisk fortælling.

Mellem besøgene: Den fælles historie inspirerer os til de første linjer af en sang og en melodi, som Andreas & Hans tager med til det andet besøg.

2. Vi genfortæller historien vi lavede sidst og børnene hører vores forslag til en sang. Sangteksten er et forslag som kan ændres i  dialog med børnene. Sammen digter vi sangens tekst færdig og får ord  og rim til at passe til melodien.
Sammen skaber vi to eller tre vers til sangen. Børnene øver sig i at synge deres sang og udvikler moves/dans.
Eventuelt afholder vi en lille koncert for klassen og inviterer andre klasser til at lytte med.