Det magiske klippekort - Om at elske og savne

Øresundsvej 4-6
København S

40,00 kr.

Musikteater om pigen Gerda, der blev 8 år den dag, hendes morfar døde. Med ham forsvandt al glæden. Lige indtil det magiske klippekort dukkede op...

Når Gerda savnede sin morfar Mads, løb Gerda hele den lange vej ud til ham. Eller når han savnede hende. Så spillede de regn og torden og bellis i græsset, sne og solsikker og softice. De spillede nætterne mørke og drømmene lyse.

Men en dag blev der stille. Helt stille. Vinden holdt op med at suse, gardinet med at blafre, og fuglene tav i ét fløjt. Morfars stol stod på sin plads, men der, hvor han skulle være, var der nu et hul – et tomt morfarformet hul. Gerda var lige blevet 8 år den dag, hendes morfar døde. Sammen med ham var glæden og musikken forsvundet. Lige indtil den dag det magiske klippekort dukkede op.

Forestillingen og undervisningsmaterialet introducerer eleverne for en magisk fortælling, der bearbejder temaet sorg og kærlighed, som går hånd i hånd. Den er med til at åbne op for de svære snakke i klassen om at miste og savne nogen, man elsker - og eleverne oplever, at ved at dele sorgen med hinanden kan man få det bedre og lære at begribe både den og savnet.

Forestillingen er en co-produktion af Signe Kærup Dahl og ZeBU.

OBS: Book jeres billetter på mail: stephanie@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal og en ønsket tid/dato.