Design og byg din egen højtaler

BUFX TEC
Stæhr Johansens Vej 7
Frederiksberg

Lær, hvordan du designer og bygger din egen højtaler med teknologi som laserskæring og lodning.

Hvis du bygger din egen højtaler, kan du selv bestemme præcist, hvordan den skal se ud!

Dette forløb er til udskolingklasser og løber over to dage. På dag 1 arbejder eleverne gennem en innovationsproces med at udtænke og designe en front til deres højtalerkabinet. Efterfølgende tegner de deres design digitalt og producerer det på en laserskærer.

På dag 2 arbejder eleverne med lyd og lodder det elektriske kredsløb, der skal blive til den højtalerenhed, som skaber lyd.

Faglige mål:

Mål:

Eleverne lærer at:

•    Kende og bruge redskaber til æstetisk produktion og design på laserskærer

•    Redegøre for en innovationsproces

•    Redegøre for, hvad lyd er og hvordan man skaber det

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Praksisfaglighed:

Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.

Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.

BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.