Deep Democracy - træning i uenighed og konfliktløsning i mangfoldige fællesskaber

Et undervisningsforløb, som vil træne eleverne i at indgå i en konfliktfyldt dialog og styrke deres stemme og handlekraft.

Forløbet vil træne eleverne i at indgå i en konfliktfyldt dialog og at indtage og forstå forskellige sider i en samfundsmæssig konflikt.

Igennem forløbet vil eleverne få større forståelse for klimadebatten fra forskellige vinkler og for kulturel mangfoldighed.

Deep Democracy er en innovativ metode, der ikke bare bringer holdninger, men også følelser, erfaringer, historie m.m. i spil. I en interaktiv proces vil eleverne komme "på gulvet" og udfolde de forskellige positioner, der er inden for klimadebatten og i forhold til kulturel mangfoldighed. Eleverne vil på den måde opleve de forskellige polariseringer og konflikter, der er inden for emnerne, og de vil opleve, hvilke mulige løsninger, der kan være.

Forløbet vil engagere eleverne og give dem en forståelse af deres position og handlemuligheder, samt følelse af handlekraft.

Varighed: Forløbet varer 6 timer og foregår hos jer.

Vi glæder os til at møde jer og jeres elever! Kontakt os, hvis I vil høre mere eller booke et forløb.

Kontakt os på sine@deepdemocracydenmark.dk

For at booke et forløb, har vi brug for følgende informationer:

• Ønsket dato for forløbet (gerne flere datoer)
  • Navn og postadresse på skolen
  • Lærerens navn og mobiltelefonnummer
  • Klassetrin/årgang