Buster og mig - Om en dreng, en hund og linedansen om en fars kærlighed

Teater ZeBU
Øresundsvej 4-6
København S

Oplev en fortælling om kærligheden mellem far, søn og en dygtig (og vaskeægte) cirkushund og om, hvordan det er at vokse op i en familie præget af misbrug.
Fag

Lukas har altid været anderledes på grund af sit særprægede udseende, sin usikre talemåde og livlige fantasi. Disse egenskaber har gjort ham til maskot i det lille cirkus, som hans far driver. Her optræder Lukas med et klovnenummer sammen med hunden Buster. Lukas elsker faren, men forstår ikke, hvorfor han ikke længere opfører sig som sig selv. Faren bliver vred på Buster, fordi han ikke laver sine øvelser ordentligt. Lukas tror, det skyldes den lille metalflaske i farens inderlomme, og som en dag får ham til at sige, at han vil af med Buster. Derfor planlægger Lukas at stikke af med Buster.

Forestillingen tager fat om det tabuiserede emne om at vokse op i en familie præget af misbrug og føle sig anderledes. Teateroplevelsen kan være med til at åbne op for denne svære samtale. Eleverne vil opleve et cirkusunivers med en ægte hund og to skuespillere, der formidler historien om kærlighed, ensomhed og at balancere på en tynd line, når man vokser op i en anderledes familie.

Forestillingen er et gæstespil af Meridiano Teatret.

OBS: Book jeres billetter på mail: nicole@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal og en ønsket tid/dato.