BRUG FILMENS VIRKEMIDLER

Gothersgade 55
København

780,00 kr.

I dette forløb skal eleverne gøre sig erfaringer med at træffe æstetiske valg, der er med til at forme en filmfortælling med en helt særlig stemning

Hjemme på skolen analyserer klassen udvalgte kortfilm og får både øjne og øre op for de særlige virkemidler. Derudover tager de hul på at udvikle en fortælling sammen med deres filmhold.

Til denne del af forberedelsen anvendes vores undervisningsmateriale, som du finder et link til nederst på denne side.

Under selve FILM-X forløbet samarbejder eleverne i deres filmhold om at bringe deres egen fortælling til live. De vil være tid til at eksperimentere med handlingen og undervejs kommer guiderne med indspark, således at fortællingen understøttes af en bevidst og reflekteret brug af filmiske virkemidler. Under optagelserne besluttes fx scenografi, kostumer og billedbeskæring.

I filmklipningen reflekterer eleverne over filmens særlige virkemidler, når de skal indsætte ekstra billedmateriale, bearbejde deres dialog og træffe beslutninger omkring f.eks. effektlyd og musik.