BEHOVETS UDTRYK

Afholdes på Skolen

Elever får hjælp til at skabe deres egne tanker om hvordan vi mennesker mærker og udtrykker vores behov

I forløbet BEHOVETS UDTRYK kigger vi nærmere på hvad det egentligt er det her med at mennesker har behov som udtrykker på forskellige måder og nogle gange helt undlader at udtrykke!

Sammen undersøger vi hvordan mennesker nogle gange bremser sig selv fra udtrykke deres behov i forskellige sociale fælleskaber og hvordan man kan lære at udtrykke sine på ehov på intelligente måder!

Forløbet kan bookes til klassetrin 6-10 og variere herefter. På vores undervisningsplatform vil I finde:

• Introduktion til ideen om behovets udtryk
  • 40 små inspirationsvideoer,
  • guides til at undersøge ideen om behov gennem litteratur,
  • og guides til at skabe både lydskuespil og små film om begrebet grænser.

Vi lægger stor vægt på at støtte eleverne i, at skabe deres egne tanker om det begreb de arbejder med og at skabe plads til at eleverne kan undersøge de livsverdener, der er relevante for netop dem.

Vi kommer som udgangspunkt én psykolog og én psykologistuderende på besøg.

Vi glæder os til at undersøge livet og ideen om behovets udtryk sammen med jer!