Svampe og cirkulære ressourceflows med TAGTOMAT

TAGTOMAT
Jagtvej 59 st. tv.
København N

Gennem praktisk arbejde med dyrkning af spiselige svampe lærer eleverne om naturens kredsløb og genbrug af ressourcer. Forløbet kan være med besøg hos os.

Alle gratis forløb er "udsolgt". Opret en booking, hvis I selv vil betale, eller skriv til aabenskole@tagtomat.dk for at komme på venteliste.

Det koster 5000kr+moms for et forløb med ét besøg og 7500kr+moms for et forløb med begge besøg.

-----------------------------------------

Under første besøg (hos TagTomat eller på skolen) bliver eleverne introduceret til svampene: Hvad er de for en organisme, hvorfor ser de forskellige ud og hvilke (vigtige) roller spiller de i vores økosystemer og samfund.

Vi arbejder med, hvordan vi kan udnytte vores ressourcer bedre og dyrke spiselige svampe i et cirkulært system – metoden afhænger af elevernes alderstrin, men alle er med til at lave et dyrkningskit, som de skal arbejde videre med i undervisningen.

Ved det andet besøg (på skolen) samler vi op på, hvordan det er gået med dyrkningen, og vi dykker mere ned i det faglige omkring svampe og upcycling.

Metodisk vil vi med de yngre børn lægge vægt på faglige lege, som giver en kropslig forståelse. Med de større børn vil vi lægge vægt på at de arbejder innovativt med fx at udvikle koncepter for upcycling af materialer til produkter.

For alle aldersgrupper gælder det at forløbet giver eleverne en praktisk og håndgribelig forståelse for naturens processer og den grønne omstilling.

Hvert besøg varer en dobbelt-lektion (1,5 klokketimer).

Har du spørgsmål om forløbet inden din booking, så spørg os på aabenskole@tagtomat.dk. Booking sker via webformel.