Kreativt skriveværksted

3.000,00 kr.

Giv dine elever en workshop i skrivning, hvor de lærer at bruge deres sprog bevidst, kreativt og varieret.

Pyh, det er kedeligt at skrive. Sådan kan mange elever opleve det, men det ændrer sig, når de i løbet af skriveværkstedet opdager, at de faktisk kan skrive gode tekster og små historier.

”Kreativt skriveværksted” er et tilbud for elever i grundskolens 5. – 7. klasser. Vi omdanner klasselokalet til et aktivt og kreativt skriveværksted, hvor eleverne får øvelser og værktøjer i at skabe en stemning, finde de særlige ord, arbejde med billedsprog, have fokus på budskabet - og bare lege med sproget.

Når vi skriver, former vi sproget og sætningerne langsommere end i talesprog. Derfor kan det opleves som en stopklods at skrive, og ofte vender og drejer vi den samme sætning, til den er helt slidt og skæv.

Med ”Kreativt skriveværksted” oplever eleverne at få tempo i deres skriftsprog, for de kommer til at arbejde med mange korte og hurtige øvelser, som vi bagefter taler om i fællesskab i klassen.

Der er fokus på proces fremfor det perfekte resultat. Og der er fokus på at dele erfaringer og at lære i fællesskab.

Eleverne får værktøjer til at gøre en tekst levende og spændende at læse. Når dagen er omme, har eleverne fået sproglig selvtillid i at kunne skrive en tekst, og de har fået styrket deres kompetencer i:

• Lav en ordbank
  • Skab billeder med sproget
  • Skriv i et varieret sprog
  • Skriv til din læser

"Kreativt skriveværksted" udbydes af Anne Kathrine S. Rosener, der er uddannet journalist og arbejder selvstændigt som tekstforfatter.

Skriveværkstedet kan bookes som formiddag/max. 4 lektioner tilpasset jeres skema og behov.

Undervisning foregår på skolen.