Interview med en faglært

Unge faglærte deler personlige erfaringer og praktisk indsigt for at inspirere de unge til at udforske erhvervsuddannelserne.

Vores koncept "Interview med en faglært" er skræddersyet til at besøge skoler og oplyse elever om erhvervsuddannelser på en unik og interaktiv måde. Uddannelsesambassadørerne, der er unge faglærte inden for forskellige erhvervsuddannelser, præsenterer ikke kun deres fag, men deler også deres personlige rejse, valg og udfordringer med eleverne på en måde og i et sprog, som eleverne kan identificere sig med.

Workshoppen er opdelt i to dele for at give eleverne en dybere forståelse af erhvervsuddannelserne. I den første del deler uddannelsesambassadørerne deres personlige erfaringer, og vores erfarne dialogskabere faciliterer en interaktiv dialog med eleverne omkring ambassadørernes fortællinger. Dette skaber en autentisk forbindelse og motiverer eleverne til at reflektere over deres egne uddannelsesvalg, samtidig med at de ser erhvervsuddannelser som en værdifuld karrierevej.

Den anden del af workshoppen er praktisk og interaktiv. Eleverne får mulighed for at prøve et udvalgt fag i praksis under kyndig vejledning af vores uddannelsesambassadører. Dette hands-on element skaber en meningsfuld oplevelse og hjælper eleverne med at forstå, hvad det indebærer at arbejde inden for det valgte erhverv.

Ved at kombinere personlige fortællinger med praktisk erfaring skaber "Interview med en faglært" en unik og engagerende platform, der giver eleverne en omfattende indsigt i erhvervsuddannelserne og inspirerer dem til at udforske forskellige karriereveje.