Cirkulære produkter og svampedyrkning med TAGTOMAT

TAGTOMAT
Jagtvej 59 st. tv.
København N

Dette forløb giver eleverne et indblik i hvordan virksomheder i virkeligheden arbejder med den grønne omstilling.

Forløbet er opbygget med cirkulære produkter med svampedyrkning som indgangsvinkel, og giver både eleverne indsigt i hvordan ressourcer, der normalt anses for affald, kan indgå i et cirkulært system og upcycles til nye produkter samt hvilke parametre, der er vigtige i produktudvikling (fx prissætning osv.).

Under det første besøg hos TagTomat bliver eleverne vist rundt og de får fortællingen om TagTomats vej fra hobby til idé og firma. Derefter arbejder vi med upcycling af materialer – det gøres konkret med produktion af et svampedyrkningskit.

Til næste besøg (på skolen) skal eleverne arbejde med at skabe egne produktidéer til produkter, der har et element af upcycling/cirkulær økonomi med vægt på at gøre det så konkret og ”færdigt” som muligt (ift. prissætning, produktionskæde osv.).

Hvert besøg varer en dobbeltlektion (altså 1,5 klokketime).

Har du spørgsmål om forløbet inden din booking, så spørg os på aabenskole@tagtomat.dk. Booking sker via webformel.