At tale med kroppen. Krop, følelser og relationer

Glyptoteket
Dantes Plads 7
København V

Vi bruger skulpturgrupper og marmorkroppe som cases til at tale om kærlighed, kønsroller, samtykke og grænser.

Forløbet kan særligt bruges i Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab, men kan også bruges i Dansk og Samfundsfag.

På ”At tale med kroppen – krop, følelser og relationer” bruger vi skulpturgrupper som cases til at undersøge emner som relationer, kærlighed, lyst, samtykke og grænser. Ved at bruge marmorkroppene som cases og dialogåbner skabes et trygt læringsrum, hvor vi sammen og i mindre grupper kan undersøge og diskutere, hvad marmorfigurernes kropssprog signalerer og kommunikerer. Eleverne får selv mulighed for at tolke og “hacke” skulpturernes fortællinger og betydninger gennem stikord og tegning.