AI og Digital Visdom

Et tidsaktuelt forløb, der fokuserer på digital dannelse med et særligt fokus på kunstig intelligens (AI) og dets rolle i vores digitale samfund

Forløbet, beregnet til elever fra indskoling til udskoling, kombinerer teoretisk undervisning med praktiske øvelser for at styrke elevernes forståelse af og færdigheder inden for digital teknologi, medieforståelse, og ansvarlig online adfærd.

Eleverne vil udforske grundlæggende principper for AI, herunder hvordan det påvirker vores interaktion med digitale medier og sociale platforme. De vil lære om vigtigheden af databeskyttelse, privatlivets fred, og kildekritik i en verden, hvor teknologi spiller en stadig større rolle. Desuden vil de diskutere etiske overvejelser relateret til AI og blive bevidste om deres digitale fodaftryk.

Forløbet inkluderer aktiviteter, hvor eleverne får mulighed for at anvende deres nyvundne viden i realistiske scenarier, hvilket forstærker deres digitale dannelse og kritiske tænkning.